Kistérségi társuláshoz tartozó önkormányzatok ellenőrzési programja
2011. évi
1. A gazdálkodás szabályozottsága
- Az alapító okirat tartalma,
- a Szervezeti és Működési Szabályzat és mellékleteinek előírásai,
- az önkormányzat szervezeti felépítése és feladat struktúrája
- a törvényi előírások szerinti szabályzatok léte, időszerűsége
- a FEUVE kiépítettsége és működése
- az ellenőrzési nyomvonalak kialakítása, áttekinthetősége
2. Beszámoló
2.1 Az előirányzat és a módosítások elemzése
- az előirányzat módosítás gyakorisága, mértéke, okai,
- az eredeti, a módosított előirányzat és teljesítésük elemzése.
2.2 A bevételek elemzése
- saját bevételek alakulása, növelésükre tett intézkedések (pályázatok, vagyonhasznosítás),
- támogatások igénylésének helyessége, rendeltetésszerű felhasználása, elszámolásuk szabályossága,
- átvett pénzeszközökkel való gazdálkodás, különös tekintettel a társulási formában ellátott feladatok finanszírozására és elszámolására.
2.3 A kiadások elemzése
- a kötelezettségvállalások megalapozottsága, előirányzattal való összhangja, nyilvántartása,
- a költség nemek alakulása, arányai,
- a létszám és bérgazdálkodás, különös tekintettel a besorolások helyességére, az alapilletmények, munkáltatói döntésű illetmények, egyéb juttatások alakulására,
- a rezsi költségek alakulása,
- takarékossági intézkedések,
- üzemeltetésre átadott eszközök szerződései, nyilvántartásuk.
3. A mérleg adatainak leltárral történő alátámasztása
- befektetett eszközök nyilvántartása – analitika – értékcsökkenés elszámolás könyvelése
- készletek nyilvántartása,
- üzemeltetésre átadott eszközök szerződései, nyilvántartásuk,
- követelések – analitika és könyvelés ellenőrzése (vevők, egyéb követelések),
- függő- átfutó- kiegyenlítő elszámolások nyilvántartása, könyvelése,
- kötelezettségek analitika és könyvelés ellenőrzése (szállítók, egyéb kötelezettségek),
- értékpapírok nyilvántartásának és könyvelésének ellenőrzése,
- leltározás szabályszerűsége, teljeskörűsége.
4. Létszám-bér
- a munkaerő ellátottságon belül a létszám alakulása, a fluktuáció és okai, a munkaidő kihasználtság,
- a létszámtervezés megalapozottsága, a feladatok és munkaerő képzettség kapcsolata,
- a munkaszervezési tevékenységen belül a munkaköri leírások, hatáskörök elosztása,
- a foglalkoztatási formák,
- a személyi juttatásokon belül a létszám és béralap összhangja, a besorolások, a bér beállási szintek, a költségtérítések,
- a különféle írásos dokumentumok – munkaszerződések, megbízások, munkaköri leírások, jelenléti ívek, szabadság nyilvántartások – megléte és helyessége.
5. Szerződések és kötelezettségvállalások elkészítése és nyilvántartása
- A kötelezettségvállalások szabályszerűsége, megfeleltetése a törvényi előírásoknak
- A kötelezettségvállalások nyilvántartása, azok előirányzattal való összhangja
- Az analitika adatainak egyeztetése a kötelezettségvállalás bizonylataival
- A szóban vállalt kötelezettségvállalás állományának nyilvántartásba vétele
6.Egyéb
Házipénztár ellenőrzése
- a pénzkezelési szabályzatban foglaltakat betartsa
- a készpénz kezelése, a házipénztár működése a jogszabályi előírásoknak és a helyi szabályozásnak való megfelelése
- a kiadási és bevételi pénztárbizonylatok szabályossága, alaki – tartalmai szempontból való megfelelősége
PTKT Stratégiai terve 2011-2015