Gazdálkodás

 

Kistérségi társuláshoz tartozó önkormányzatok ellenőrzési programja

2011. évi

1. A gazdálkodás  szabályozottsága

  • Az alapító okirat tartalma,
  • a Szervezeti és Működési Szabályzat és mellékleteinek előírásai,
  • az önkormányzat szervezeti felépítése és feladat struktúrája
  • a törvényi előírások szerinti szabályzatok léte, időszerűsége
  • a FEUVE kiépítettsége és működése
  • az ellenőrzési nyomvonalak kialakítása, áttekinthetősége

2. Beszámoló

2.1 Az előirányzat és a módosítások elemzése

  • az előirányzat módosítás gyakorisága, mértéke, okai,
  • az eredeti, a módosított előirányzat és teljesítésük elemzése.

2.2 A bevételek elemzése

  •  saját bevételek alakulása, növelésükre tett intézkedések (pályázatok, vagyonhasznosítás),
  •  támogatások igénylésének helyessége, rendeltetésszerű felhasználása, elszámolásuk szabályossága,
  •  átvett pénzeszközökkel való gazdálkodás, különös tekintettel a társulási formában ellátott feladatok finanszírozására és elszámolására.

2.3 A kiadások elemzése

  • a kötelezettségvállalások megalapozottsága, előirányzattal való összhangja, nyilvántartása,
  • a költség nemek alakulása, arányai,
    • a létszám és bérgazdálkodás, különös tekintettel a besorolások helyességére, az alapilletmények, munkáltatói döntésű illetmények, egyéb juttatások alakulására,
    • a rezsi költségek alakulása,
    • takarékossági intézkedések,
    • üzemeltetésre átadott eszközök szerződései, nyilvántartásuk.

3. A mérleg adatainak leltárral történő alátámasztása

  • befektetett eszközök nyilvántartása – analitika – értékcsökkenés elszámolás könyvelése
  • készletek nyilvántartása,
  • üzemeltetésre átadott eszközök szerződései, nyilvántartásuk,
  • követelések – analitika és könyvelés ellenőrzése (vevők, egyéb követelések),
  • függő- átfutó- kiegyenlítő elszámolások nyilvántartása, könyvelése,
  • kötelezettségek analitika és könyvelés ellenőrzése (szállítók, egyéb kötelezettségek),
  • értékpapírok nyilvántartásának és könyvelésének ellenőrzése,
  • leltározás szabályszerűsége, teljeskörűsége.

4. Létszám-bér

  • a munkaerő ellátottságon belül a létszám alakulása, a fluktuáció és okai, a munkaidő kihasználtság,
  • a létszámtervezés megalapozottsága, a feladatok és munkaerő képzettség kapcsolata,
  • a munkaszervezési tevékenységen belül a munkaköri leírások, hatáskörök elosztása,
  • a foglalkoztatási formák,
  • a személyi juttatásokon belül a létszám és béralap összhangja, a besorolások, a bér beállási szintek, a költségtérítések,
  • a különféle írásos dokumentumok – munkaszerződések, megbízások, munkaköri leírások, jelenléti ívek, szabadság nyilvántartások – megléte és helyessége.

5. Szerződések és kötelezettségvállalások elkészítése és nyilvántartása

  • A kötelezettségvállalások szabályszerűsége, megfeleltetése a törvényi előírásoknak
  • A kötelezettségvállalások nyilvántartása, azok előirányzattal való összhangja
  • Az analitika adatainak egyeztetése a kötelezettségvállalás bizonylataival
  • A szóban vállalt kötelezettségvállalás állományának nyilvántartásba vétele

6.Egyéb

Házipénztár  ellenőrzése

 

  • a pénzkezelési szabályzatban foglaltakat betartsa
  • a készpénz kezelése, a házipénztár működése a jogszabályi előírásoknak és a helyi szabályozásnak való megfelelése
  • a kiadási és bevételi pénztárbizonylatok szabályossága, alaki – tartalmai szempontból való megfelelősége

 

PTKT Stratégiai terve 2011-2015